vrijdag 26 juni 2026

Donatie IJsjes-actie

                                                



Het is warm, het is loeiheet, het is zwaar voor mens en dier. 

Iedereen probeert verkoeling te krijgen, en een ijsje helpt daarbij. 

Misschien wilt u de hondjes laten meegenieten en onze stichting helpen?

 Koop dan een hondenijsje voor ze! 

Er is keuze uit 1, 2 of 3 bolletjes. 

😁 Even alle gekheid op een stokje...
Dit zijn natuurlijk geen echte ijsjes; uw "donatie-ijsje" wordt omgezet 
in voer voor de honden die nog in het asiel in Griekenland zitten. 



Voor 1 bolletje, klik HIER

Voor 2 bolletjes, klik HIER

Voor 3 bolletjes, klik HIER


Namens alle honden, maar vooral namens deze achterblijvers in Griekenland, 
de honden die nog moeten wachten op adoptie in Nederland, zeggen wij: 
Heel veel dank - Efcharisto polí!

En omdat mensen-ijsjes natuurlijk niet geschikt zijn voor honden 
vindt u hieronder een gemakkelijk recept om zelf hondenijsjes te maken:


Pak een vorm/bekertje en stop hier een aantal brokjes in. Niet te veel, want ze zullen nog ietsjes uitzetten. Vul aan met water en steek er een stokje of kauwstaafje in. Op deze manier is het ijsje ook meteen een deel van de maaltijd, dus pas de rest van het voer van die dag erop aan.

Je kunt de brokken ook eerst even laten weken in wat water. Dan vallen ze een beetje uit elkaar en kun je dit beter mengen met water.

Laat minstens 4 uur in de vriezer hard worden.

Dan nog een paar tips:
  • Spoel het ijsje even af onder de kraan. Dit voorkomt dat de tong van je hond vast komt te zitten.
  • Probeer je hond aan te leren dat hij of zij aan het ijsje likt en dat ‘ie geen grote stukken afbijt. Dit kan teveel kou voor de maag zijn. Daar reageren sommige honden slecht op.
  • Het kan soms een knoeiboel worden, dus denk even na over de plek waar je het ijsje geeft.
  • Je kunt er ook voor kiezen om een likmat te gebruiken. Deze kun je vullen en insmeren. Leg even in de vriezer en je hond heeft gegarandeerd speelplezier!